رهبران برند - Brand Leadres

آموزش برندینگ

رهبران برند - Brand Leadres

آموزش برندینگ

رهبران برند - Brand Leadres

موسس : مرجان جانقربان
مدرس،مشاور و طراح برند / پزشک تغذیه / مدرس و نوازنده ویولن


دفتر مرکزی مجموعه : خ ارم، شیراز، ایران

شماره در تلگرام :
09217951081

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است


داشتن ایده پولساز کسب و کار اینترنتی علی الخصوص اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد. در این نوشتار با ۳۴ ایده پولساز کسب و کار اینترنتی آشنا خواهید شد.

آغاز کسب و کار اینترنتی در مقایسه با سرمایه‌گذاری در شرکتی که وجود فیزیکی یا دفتری در مرکز شهر دارد از ریسک بسیار کم‌تری برخوردار است. از آن‌جایی‌که کسب و کارتان مبنایی اینترنتی دارد، شما می‌توانید به مشتریان بالقوه‌ی بیشتری دست پیدا کنید و به‌صورت مجازی از هر کجا که بخواهید فعالیت کنید. با برخی مهارت‌های ارتباطی و چندین وب‌سایت اصلی همراه با کمی دانش حفظ و نگهداری، تقریبا همه‌ی ما می‌توانیم یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم و آن را به پیش ببریم و تنها در چند روز آن‌را راه بیاندازیم. آیا فکر می‌کنید آماده‌اید کارآفرین اینترنتی بزرگ بعدی باشید؟

در این جا تعدادی ایده پولساز کسب و کار اینترنتی عالی ارائه شده است تا شما را به تفکر در مسیری درست راهنمایی کند. در حالی‌که برخی از این سرمایه‌گذاری‌های مشاع می‌توانند درآمد جانبی خوبی را به همراه داشته باشند، ‌برخی از ایده‌های فهرست چندین ایده پولساز کسب و کار اینترنتی می‌توانند نهایتا ثروت کوچکی برای‌تان ایجاد کنند.

این شما و این هم ۳۴ ایده پولساز کسب و کار اینترنتی که همین امروز می‌توانید شروع کنید!!!

۱. واسطه اینترنتی بودن می تواند یک ایده پولساز کسب و کار اینترنتی باشد

یکی از روش‌های حیاتی برای کسب درآمد اینترنتی این است که واسطه شوید. یک واسطه لزوما کسی‌است که به‌ازای فروش محصولات برای یک شرکت دیگر، حق‌العمل (کمیسیون)‌ دریافت می‌کند، چه در سایت خودشان آن محصول را به فروش برسانند یا این کار را از طریق کانال‌های دیگری مانند سایت ebay‌ انجام دهند. بهترین بخش این است که نیازی نیست خودتان محصولی تولید کنید، فقط محصولات دیگران را بفروشید.

به‌عنوان مثال، واسطه‌های آمازون می‌توانند پول هنگفتی از حق‌العمل به‌دست بیاورند اگر روی آن کار کنند. به‌راحتی به عنوان یک شعبه‌ی فروش محصولات شرکت ثبت‌نام کنید و از لینک ارجاع مخصوص‌تان استفاده کنید، و می‌توانید برای هر محصول فروخته‌شده بدون این که قدم از قدم بردارید حق‌العمل بگیرید. هم‌چنین، شبکه‌های رابطه‌ای مانند shareasale یا کلیک بانکطیف گسترده‌ای از محصولات را برای ارائه دارند. برخی از این موضوعات رقابتی مانند سلامت و شرط‌بندی می‌تواند آدم‌ها را میلیونر کند. یک واسطه‌ی اینترنتی بودن، می‌تواند روش عالی برای خلق یک درآمد جانبی برای شما و خانواده‌تان باشد.

۲. برند خودتان را بفروشید

برندسازی یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی است که به راحتی جواب می دهد. اگر استعداد خلق تصاویر منحصر به‌فرد دارید، نیازی نیست به خاطر ابتکارات‌تان جنجال به پا کنید. اگر می‌توان به سادگی حاصل دست‌تان را بر یک محصول چاپ کرد، پس می‌توانید پول‌سازی کنید. طرح‌های‌تان را در طیف گسترده‌ای از وب‌سایت‌ها مانند کافه‌پرس بارگزاری کنید. اگر کسی از آنها خوش‌اش بیاید، ‌آن شرکت آنها را چاپ می‌کند و محصول را تحویل می‌دهد. می‌توانید طرح‌های منحصر به‌فردی برای تقویم‌ها، کتاب‌ها، تی‌شرت‌ها، کیف‌ها، کلاه‌ها، کارت‌های خوش‌آمدگویی، یا پوسترهایی خلق کنید و برای فروش هر کدام از آنها حق‌العمل دریافت کنید. برخی از این سایت‌ها عبارت هستند از Zazzle، Teespring و Lulu.

۳. ساخت برنامه‌های کاربردی

از آن‌جایی‌که تلفن‌های هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی جدی و خلاقانه بیش از پیش به محبوبیت رسیده‌‌است. بین بازار آندروید گوگل و بازار آی‌فون اپل، آدم‌ها هر روزه از ابزارهای بی‌شماری استفاده می‌کنند. و، بیشتر آنها چپ و راست در حال فروش هستند. زمان گذاشتن برای ایجاد و فروش یک برنامه‌ی تلفن هوشمند ممکن است ارزش زمان‌تان را داشته باشد زیرا روشی بسیار پرمنفعت برای پول‌سازی اینترنتی است. بهایِ ساخت واقعیِ برنامه‌های کاربردی تقریبا ناچیز است و هیچ‌گونه بهای ارسال یا انبار ندارد، این امر حاشیه‌ی سود کلی‌تان را گسترش می‌دهد. برنامه‌های کاربردی که به‌خوبی کار می‌کنند می‌توانند ماهانه برای خالقان‌شان، هزاران دلار عایدی تبلیغاتی داشته باشند، این امر آنها را به یکی دیگر از راهکارهای درآمد جانبی عالی تبدیل می‌کند.

۴. خرید و فروش دامنه

آدم‌های زیادی از خرید و فروش دامنه به کسب درآمد اینترنتی می‌پردازند زیرا زمان و سرمایه‌ی کمی لازم دارد. شما می‌توانید به قیمت مصوب یا حتی بسیار ارزان‌تر یک دامنه خریداری کنید، و دوباره آن را به قیمتی بیش‌تر بفروشید. ولی، همیشه خوب است ابتدا در سایت‌هایی مانند afternic.com، ‌Sedo.co.uk، یا دیگر وب‌سایت‌های حراج دامنه، ایده‌ی خوبی از آن‌چه در اسامی دامنه‌ها مورد اقبال است، به‌دست بیاورید. یک راه ایده‌آل برای یافتن نام‌های واقعا درست این است که فهرست‌های به نتیجه رسیده‌ای را بررسی کنید که نام‌های زیادی را پیشنهاد می‌دهند که منقضی شده‌اند و دوباره به بازار خرید و فروش وارد شده‌اند.

5- ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک

بله داشتن یک فروشگاه آنلاین از آن ایده های کسب و کار اینترنتی بی نظیر است. بدون راه‌حل‌هایی مانند Shopify وWoocommerce هیچ‌گاه شروع یک فروشگاه اینترنتی که مال خودتان باشد با چنین سرمایه‌ی اندکی نمی‌توانست از این راحت‌تر باشد، با تشکر از روش‌هایی مانند توزیع مستقیم بدون واسطه و انبارگردانی دیگر حتی لازم نیست درباره‌ی مواردی همچون تحویل یا انبارکردن کالاها نگرانی به دل‌تان راه دهید.

۶. مشاوره‌ی رسانه‌های اجتماعی

شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کسب و کاری می‌توانند به آسانی یک کارمند تمام‌وقت یا نیروی مشابهی را برای هماهنگی امور استخدام کنند تا حساب‌های کاربری توییتر، فیسبوک، و اینستاگرام‌شان را به پیش ببرد، ولی کسب‌وکارهای کوچک‌تر اغلب مجبور هستند خودشان مدیریت کسب و کارشان را برای رسانه‌های اجتماعی به‌دست بگیرند. ولی، از آن‌جایی‌که بسیاری مسئولیت‌های دیگر هم دارند، بسیاری از اوقات مالکان کسب و کار، بسیار غرق در یا مشغول به وقت‌گذاردن بر توسعه‌ی رویکرد رسانه‌های اجتماعی‌شان هستند. به عنوان مشاوری برای رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به‌طور مؤثری آنها را در مسیر درست و با توجه به تدابیر ایده‌آل، به‌کار گرفتن برنامه‌ها، و ارسال محتوا با عنایت به مخاطبان هدف‌تان، هدایت کنید‍. بنابراین، با رشد کسب و کارشان، شما نیز رشد خواهید کرد.

  • رهبران برند

هزینه­‌ای که شما متحمل می­‌شوید فقط پول نیست! بدون اینکه متوجه شوید، هزینه دیگر و شاید حتی مهم­‌تری هم صرف می‌­کنید: یعنی زمان! پس وقتش رسیده که برای موفقیت در کسب و کارتان، زمان‌ را نیز در کنار بودجه مالی خود مدیریت و به درستی از آن استفاده نمایید. چگونه؟ همینجاست که تکنیک مدیریت چابک و بازاریابی چابک به کمک شما می­‌آید و همانطور که از اسمش پیداست، روند بازاریابی شما را چابک و در عین حال تاثیرگذار می­‌کند.

در این مقاله تعریفی ساده و جامع از مدیریت و بازاریابی چابک  ارائه خواهیم داد و به نحوه پیاده‌سازی این روش مدیریت و بازاریابی در کسب و کار خواهیم پرداخت. یعنی شما را با مفهوم داستان مشتریان، تیم اسکرام و سیستم مدیریت وظایف کانبان که ابزارهای بازاریابی و مدیریت چابک هستند، آشنا خواهیم کرد.

مدیریت چابک چیست؟

 

در ماه فوریه سال 2001، تعدادی برنامه‌نویس که دغدغه مشترکی داشتند، دور هم جمع شدند تا راهکاری برای بهینه کردن کارشان پیدا کنند. دغدغه مشترک این افراد، کمبود زمان و بازده پایین کارشان بود و هر چقدر که سعی می‌کردند، بازهم نمی‌توانستند پروژه‌های‌شان را در زمان مقرر با بازده مطلوب تمام کنند. بعد از کلی بحث و گفت و گو، بالاخره به نتیجه رسیدند و روش جدیدی برای مدیریت فرایند برنامه‌نویسی پیشنهاد دادند که امروزه با اسم "مدیریت چابک" شناخته می‌شود. حالا تعریف مدیریت چابک چیست؟

از نظر این برنامه‌نویسان، مدیریت چابک نوعی از مدیریت است که شما به جای انجام یک پروژه بزرگ و سنگین از ابتدا تا انتها، آن را به بخش‌های کوچک‌تری تجزیه و


بین اعضا تقسیم می‌کنید تا هم سرعت کارتان بیشتر بشود و هم بازدهبهتری داشته باشید. برای مثال، برنامه‌نویسان کمپانی‌های بزرگی مانند تویوتا، هوندا و فوجی با استفاده از این روش مدیریت، بازده خودشان را در طولانی مدت چندین برابر افزایش دادند.

بازاریابی چابک چیست؟

 

خب الان فهمیدیم که مدیریت چابک چیست، پس بازاریابی چابک چه؟ پس از اینکه مدیریت چابک باعث پیشرفت بی‌سابقه‌ای در دنیای برنامه‌نویسی شد، بازاریابان وسوسه شدند که رمز موفقیت آن‌ها را بدزدند! و اینگونه بود که روش "بازاریابی چابک" وارد دنیای کسب و کار شد. دقیقا مثل مدیریت چابک، بازاریابی چابک هم پروژه‌ای که به نظر بزرگ و زمانبر است را به چند بخش جزئی و در عین حال شفاف تجزیه می‌کند تاسرعت و اثربخشی کار را افزایش دهد.

تفاوتی که بازاریابی چابک با سایر روش‌های بازاریابی دارد این است که شما در بازاریابی چابک مجبورید همیشه از وضعیت بازار روز آگاه و به‌روز باشید تا بتوانید خودتان را با تغییرات آن وفق بدهید و این مساله‌ای است که حتی در مدیریت چابک هم (حداقل به اندازه امروز) ضروری نبود. مثال زیر، مساله را کاملا برای‌تان روشن می‌کند:

بازاریابی چابک سرعت، کیفیت، انعطاف­‌پذیری و اثربخشی بازاریابی شما را نسبت به روش های دیگر چندین برابر افزایش می­‌دهد.

 

فرض کنید بازاریابی چابک منشوری است که برعکس کار می­کند! یعنی چه؟ می­‌دانید که منشور نور خورشید را دریافت می­کند و آن را به اشعه‌­های جداگانه تجزیه می­‌کند. خب ما گفتیم بازاریابی چابک برعکس است. یعنی تلاش‌ و تجربیات کارکنان شما را جداگانه دریافت می­‌کند و آنها را باهم ترکیب می­‌کند تا سرعت، کیفیت، و انعطاف­‌پذیری بازاریابی شما چندین برابر شود


لازم است همینجا بگویم که در ادامه مقاله، نقش مدیریت چابک و همچنین بازاریابی چابک را کاملا بصورت عملی توضیح داده و جایگاه و کاربرد هر یک را بصورت مشخص بیان کرده‌ایم.

بازاریابی چابک چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد؟

 

  • رهبران برند