رهبران برند - Brand Leadres

آموزش برندینگ

رهبران برند - Brand Leadres

آموزش برندینگ

رهبران برند - Brand Leadres

موسس : دکتر مرجان جانقربان
سخنران،مشاور و طراح برند / پزشک تغذیه / ویولونیست


دفتر مرکزی مجموعه : خ ارم، شیراز، ایران
کد شیراز : 071
شماره تماس : 32278605


اختصاصی موضوع آزاد:
کیم اسکات نویسنده ای است که در ارتباط با نحوه مدیریت موفق و به خصوص مدیریت‌­های تیمی مطالب زیادی نوشته در یکی از بررسی­‌هایش او به سراغ ویژگی­‌های مدیران موفق در شرکت­‌هایی مثل گوگل، توئیتر و .. رفته و نتایجی را که به دست آمده را می‌­خواهیم در این مطلب به شما ارائه دهیم. با موضوع آزاد همراه باشید.
او معتقد است آنچه در اغلب مدیران موفق به چشم می‌­خورد توجه آنها است و این توجه منظور توجه به کار نیست بلکه توجه به کارمندان مد نظر است تیم‌های موفق سعی می­‌کنند از فرصت‌­های کار گروهی برای بهره وری بالای کاری استفاده کنند و از کار کردن در کنار هم لذت می‌­برند.
این گروه­‌ها از طریق مشارکت‌­های فردی آموزش‌­های زیادی می­‌بینند و به همین دلیل هم در زمینه کارشان رشد سریع‌تری را تجربه می‌­کنند و در این زمینه هم مدیران به بهتر شدن روابط بین فردی تیم­‌ها کمک می‌­کنند و خودشان هم وارد بحث‌­ها از دو شیوه ای که در ادامه می آید، می‌­شوند.

گذشته
آنها سعی می‌­کنند که در جریان تغییراتی که از گذشته تا کنون اتفاق افتاده باشند و بر کارهایی که در این روند موثر بوده ارزش قائلند و سعی می‌­کنند انگیزه بیشتری به تیم‌شان بدهند.

آینده
آنها از گروه می­‌پرسند که 3 تا 5 برنامه ای که برای آینده در نظر دارند را ارائه دهند و رفتار این مدیران به گونه ای است که هیچ درگیری در بین گروه به
وجود نیامده و افراد تیم به فعالیت بیشتر تشویق می‌­شوند.

هم‌دلی بی رحمانه
مدیران موفق زمانی با مشکلات تیم و کارهای گروهی همراه می‌­شوند که این همراهی آنها موجب آسیب زدن به احساسات افراد آن تیم نشود به اعتقاد اسکات افراد گاهی اوقات نیاز دارند که خودشان با مشکلاتشان روبرو شوند و وارد شدن مدیر به این موضوعات تنها عکس العمل افراد را بدتر می‌­کند.
اسکات این عکس العمل­‌ها را به 2 دسته تقسیم کرده است که در یک طرف قضیه فرد از ابراز احساس خود مطمئن نیست و در طرف دیگر فرد مطمئن است که یا احساس رضایت می­‌کند از این همدلی و یا در بلند مدت به مدیرش اعتماد پیدا می‌­کند که در همه حالات هم مدیر نباید  این احساسات را به کنترل خودش دربیاورد. تاکتیک­هایی که اسکات پیشنهاد می­دهد به شرح زیر است:

تنها اعلام کنید
انتقاد بخش بزرگی از کاری است که اغلب مدیران انجام می­دهند بهترین کاری که شما می­توانید انجام دهید این است که اجازه دهید کمی زمان از مشکلی که به وجود آمده سپری شود و به گونه ای اعلام کنید که هر کس مشکلی داشت مستقیما به سراغ شما بیاید.

تقدیر کنید
به جای تمرکز روی نکات منفی که رخ داده اول از تیم‌تان برای قسمت‌­های مثبتی که اتفاق افتاده تقدیر کنید این تقدیر اگر به صورت جمعی و جلوی دیگر همکاران باشد هم موثر تر است و سپس به سراغ انتقاد کردن بروید.

 کمک کنید
به افراد تیم بگویید که شما این جلسه را برای شنیدن حرف­‌های آنها در نظر گرفته اید و اجازه دهید در شروع مکالمه با شما احساس راحتی داشته باشند و این کار را با ارائه پیشنهاداتی انجام دهید.

راحت برخورد کنید
اگر می­‌خواهید مکالمه شما با تیم‌تان به نتیجه برسد باید با صمیمیت بیشتری با آنها برخورد کنید و رفتاری دوستانه داشته باشید.

از صداقت استقبال کنید
زمانی که شما حالت تدافعی در مقابل حرف­‌های صادقانه داشته باشید هیچ کدام از اعضای تیم شما برای دفعه بعد با شما رو راست نخواهند بود .

مشخص کردن مسیر
اسکات معتقد است مدیران موفق نقشه راه را در هر جلسه برای تیم‌شان مشخص می‌­کنند و راه‌­های دستیابی به اهداف را برای آنها تبیین می‌­کنند و به این صورت جای هیچ شبهه ای نمی‌­ماند.

گوش دادن
در جلساتی که برگزار می­‌شود مدیران موفق صدای همه افراد گروه را شنیده و برای قرار گرفتن و شفافیت بیشتر وارد بحث­ها می­شوند و به همین دلیل هم حرف­های این مدیران بیشتر و بهتر شنیده می­شود.
این مدیران معمولا از روابط رو در رو به جای ایمیل کاری استفاده می­کنند و از این طریق موضوعات مهمی را هم از تیم‌شان می آموزند. به اعتقاد اسکات در بسیاری از گروه­های بزرگ علی رغم مهارت­هایی که تک تک افراد گروه دارند، به دلیل رابطه ضعیف مدیران با هریک از آنها اهداف نهایی دست نیافتنی می­شود. به اعتقاد او برای جلوگیری از این امر مدیران باید کارهای زیر را انجام دهند.

1- آموزش‌­های تیمی
حتی دستاوردهای کوچک هر یک از افراد باید توسط مدیر تقدیر و تشکر شود و از آنها برای آموزش دیگر افراد گروه کمک گرفته شود

2- توجه کردن
هیچ فردی در تیم نباید نادیده گرفته شود حتی ضعیف ترین و متوسط ترین فرد گروه هم باید مورد توجه مدیران قرار بگیرند تا بتوانند انتظارات آنها را برآورده کنند.

3- ارزیابی مهارت‌­ها
اگر فردی دارای استعداد و مهارت بسیاری است اما نمی­تواند به خوبی از عهده انجام وظایف بر بیاید باید از خودتان بپرسید که آیا او را در سمت اشتباهی قرار نداده اید؟ آیا او مشکل شخصی دارد؟ و یا نحوه مدیریت شما در ارتباط با او غلط است؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی